Ikkunateippaus luonnoksia

Niin se koulu taas jatkuu nopeasti menneen kesän jälkeen ja arki alkaa. Olin itse lähes koko viime kevään opiskelujakson työssäoppimassa, joten sovimme opettajien kanssa, että suoritan tämän syksyn koululla, vaikka muut luokkalaiset ovatkin työharjoittelussa. Minun lisäksi koulussa on tällä hetkellä toinenkin kakkosvuoden opiskelija ja jaamme yhdessä projekteja, joita opettajat meille antavat.

Koulu alkoi heti täydellä teholla ja tällä kertaa ensimmäisenä työnämme on suunnitella koulumme lasikaiteeseen ikkunateippaukset. Osasto, johon teipit tulevat on sosiaali- ja terveysalan tiloissa, joten aloin suunnittelemaan jotain siihen liittyvää.

Tämä päivä meni pelkästään luonnoksia tehdessä ja täytyi vain antaa ajatuksen juoksuttaa kynää paperilla. Minulla ainakin aiheet muuttuivat koko ajan ja aluksi ne olivatkin aivan jotain muuta kuin soteen liittyvää, mutta laitan tähän alle kuvan minun tämän hetkisestä ideastani!
Olen jotenkin uudelleen hurahtanut luovaan suunnittelutyöhön ja minusta on aivan ihanaa, kun saa vapaalla kädellä luonnostella ja laittaa mielikuvituksen liikkeelle. Minusta on ihanaa, miten opettajat kannustavat meitä omaperäisyyteen ja siihen, että oma kädenjälki saa ja pitää näkyä töissä. Itse olen jotenkin välillä niin kaavoihin kangistunut ja hion yksityiskohtia tuntitolkulla, mutta tämän projektin edetessä olen huomannut rentoutuvani ja nauttivani luonnostelusta aivan uudella tavalla.

Kun kaikki ovat saaneet työt valmiiksi koulumme päättäjät valitsevat parhaan painovalmiin työn, joka pääsee koristamaan alussa mainitsemaani sosiaali-ja terveysalan käyätävää.




Kommentit

Suositut tekstit